• Blijvend verbonden met Apple

    Rubriek: Informatief , Werelds

    Steve Jobs trad 5 jaar geleden af als CEO van Apple. Maar zijn visie leeft voort.

    Het is vandaag alweer 5 jaar geleden dat Steve Jobs door een slechte gezondheid moest aftreden als CEO van Apple. Uiteindelijk is hij op 5 oktober 2011 overleden aan de gevolgen van kanker.

    Jobs verkocht niet alleen mooie producten, hij verkocht een beleving. Dit was een manier van reclame die Jobs heeft geperfectioneerd en die je tegenwoordig terugziet in heel veel reclame campagnes. Een bier campagne gaat niet over de smaak, maar over mannen met baarden die vlees grillen. Een schoenenmerk verkoopt de wil om fit te worden, niet de beste schoenzolen. De bekendste campagne hiervan is 'Think Different' en de commercial 'Here's to the crazy ones'. En producten van Apple zouden de wereld verbeteren, ook tegenwoordig een populaire manier om iets aan de man te brengen.

    Apple = Steve Jobs

    Maar dit was niet het enige dat de legende van Apple goed kon. Hij was het gezicht van de Apple events. Jobs bleek een geboren spreker. Altijd gekleed in spijkerbroek en zwarte coltrui, inclusief zijn ronde brilletje. Door zijn oog voor detail en zijn perfectionisme, werden producten als de iPhone, iPad en de MacBook bekende begrippen.

    Wie tegenwoordig aan Apple denkt, denkt nog steeds aan Steve Jobs. En dus blijft hij verbonden met Apple. Zelfs 5 jaar na zijn aftreden is de visie van deze inspirator nog te zien in het merk. Jobs was zo'n inspirerende man dat er ook meerdere films, biografieën en boeken over hem zijn verschenen.

    Creatieve reclames

    'Here's to the crazy ones': de inspirerende en bekendste commercial van Apple en Steve Jobs.

    Jakhals Erik sprak de biograaf van Steve Jobs in dit korte fragment!

    Alexanders Klöpping vertelt over de speelfilm 'Steve Jobs' bij DWDD.

     

    Lees hier nog meer interessante en informatieve artikelen!

Gerelateerd

Nasir ol Molkmoskee, MohammadReza Domiri Ganji

Onveilig? Nee joh!

Vorige week schreven we over Libanon, een land dat onveilig lijkt, maar een geweldige vakantiebestemming is. Deze week in de spotlight: Iran!

kassa-maand-van-bewegen-header

Kassa: De Maand van het Bewegen

Durf jij de uitdaging aan?

E-Divisie KLEIN

Virtueel voetballen nu serieuze zaak

In februari lanceerde de KNVB met meerdere grote mediapartners een nieuwe voetbalcompetitie. Met een controller.